ΔΥΟ ΝΕΩΤΕΡΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΔΙΣΤΙΧΑ..., ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Posted by Ίδρυμα Ποίησης | Posted in | Posted on 10:23 μ.μ.

0

-Βαγόνια να βουλιάξετε, ρόδες να τσακισθήτε.
Πώχετε το κορμάκι μου κι μου το τυραγνήτε.

-Βαγόνια να βουλιάξετε, ρόδες να τσακισθήτε
Τον καπουτραίνο* πώχετε να μην τονε χαρήτε.

-Στη γαλαρία πούσαι συ, δεν πρέπει νάχει λάσπες.
Πρέπει νάχει γαρυφαλιές με ασημένιες γλάστρες.

-Ανάθεμα επιχείρηση και σεις ψηλά γραφεία.
Έχεις κορίτσια όμορφα κι είν’ τα νερά σου κρύα.

-Της Εταιρείας το νερό μούπαν πως έχει αβδέλλες.
Κι’ εγώ το καλοξέτασα, κι’ έχει όμορφες κοπέλλες.
_________________

-Εμένα τόχει η τύχη μου χειμώνα καλοκαίρι.

Νάχω τα πεύκια συντροφιά και το σφυρί στο χέρι.

-Ο Θεός με δίκασε, ποιος άλλος θα με σώσει.
Τα νειάτα κ’ η λεβεντιά πάν’ στη δουλειά θα λειώσει.

Δεν είναι καράβια στο γιαλό, δεν αρμενίζουν πλοία;
Να πάρουν το κορμάκι μου από τα μεταλλεία;

Ζήσε συ, κι’ εγώ ας ποθάνω, τι τη θέλω τη ζωή;
Τι τη θέλω τέτοια νιότη, όλη μέρα στο σφυρί;

*οδηγός των βαγονιών

Νεώτερα εργατικά δημοτικά δίστιχα απ’ την Εύβοια.

συλλογή Δημ. Χρ. Σέττα