ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΩΝ ΒΛΑΧΩΝ, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Posted by Ίδρυμα Ποίησης | Posted in | Posted on 11:48 μ.μ.

0


Του γάμου και του αρραβώνα

Μαζευτήτε κοπελιές
κοπελιές και νυφαδιές
άει να πάμε για νερό
-Σύρτε σεις, δεν έρχομαι
μάνα μ' μ' αρρεβώνιασε
χτες προχτές την Κυριακή,
δαχτυλίδι μόφεραν
δυο φλουριά σαν πέταλα
δυο φλουριά σαν βύσινα .

*

Της αγάπης

Στο λιβάδ' ήμουν μια μέρα
και περνάει ένας λεβέντης
και με βλέπ' και μου μιλάει.
-Καλή μέρα όμορφή μου
δεν ξανάδα τέτοια νειάτα.
Είπε κι έφυγ' όπως ήρθε
κι η έρμη εγώ κοιτάω το ρέμα.
Κοίταγα και δάκρυα είχα
και στον ύπνο όνειρο είδα
Τι ήτανε ο λόγος που είπε
στην καρδιά καρφί μου μπήκε.

*

Του βουνού και της ζωής

Θέλετε δέντρα ανθίσετε
θέλετε μαραθείτε
στον ίσκιο σας δεν κάθομαι
και μήτε και κοιμάμαι.
Μον' καρτερώ την Άνοιξη
τον όμορφο το Μάη
Ν' ανοίξει η οξυά πάν' στα βουνά
κι αυτά να πρασινίσουν
Να βγουν οι βλάχοι στα βουνά
κι αυτές οι βλαχοπούλες
Να βγουν τα λάγια πρόβατα
με τα βαριά κουδούνια
Κι από τα πίσω να βγω εγώ
μια βλάχα για ν' αρπάξω.