ΤΟΣΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ, ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΠΕΣΣΟΑ / ΕΠΙΛΟΓΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΑΚΗΣ ΚΡΗΣ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Posted by Ίδρυμα Ποίησης | Posted in | Posted on 4:16 μ.μ.

0



Τόσα σύγχρονα ποιήματα, Φερνάντο Πεσσόα

(απ' τα "ποιήματα του Αλβάρο ντε Κάμπος")

Τόσα σύγχρονα ποιήματα!
Τόσοι ποιητές απολύτως του σήμερα -
Όλα ενδιαφέροντα, ενδιαφέροντες όλοι...
Ω, αλλά όλα είναι σχεδόν...
Όλα είναι προοίμιο.
Όλα είναι απλώς για να γράφεις...
Μήτε τέχνη,
μήτε επιστήμη
μήτε αληθινή νοσταλγία...
Αυτός παρατήρησε το περίγραμμα του κυπαρισσιού...
ο άλλος πρόσεξε το ηλιοβασίλεμα πίσω απ' το κυ-
παρίσσι...
ο τρίτος κατάλαβε τη συγκίνηση που θα 'διναν όλ' 
αυτά...
Και μετά;
Α, ποιητές μου, ποιήματά μου - και μετά;
Το χειρότερο είναι πάντα το μετά...
Για να πεις πρέπει πρώτα να σκεφτείς -
να σκεφτείς με τη δεύτερη σκέψη -
κι εσείς αγαπητοί μου, ποιητές και ποιήματα,
σκέφτεστε μόνο με την πρωτόγονη ταχύτητα της
ανοησίας - είναι και της πένας -

Πιο πολύ αξίζει το χωρίς εκπλήξεις κλασικό,
πιο πολύ αξίζει το μελωδικά ρομαντικό,
πιο πολύ αξίζει το οτιδήποτε, και κακό ακόμη, 
παρά τα άχτιστα περίχωρα κάποιοιυ πράγματος κα-
λού...
'Έχω την ψυχή μου!"
Όχι δεν την έχεις, έχεις την αίσθησή της.
Πρόσεξε την αίσθησή της!
Πολλές φορές είναι των άλλων
κι άλλες τόσες δική μας
μόνο γιατί μια σύμπτωση παράφρονη μας έκανε να 
τη νιώσουμε... 

_____

Επιλογή
 

Μ' άρεσε από παιδί 
να ερωτοτροπώ με τα 
είδωλα των σειρήνων.
 

Έλεγα πως θα γινόμουν 
ερωτύλος ή ασφόδελος
κι έγινα λευκό άγαλμα 
ολοζώντανο.

Γιώργος Τσακιράκης Κρης